Chevrolet w WTCC: Historia sukcesu…

0
46

Tytuł WTCC, zdobyty w sezonie 2010 stanowi pierwszy w historii Chevroleta tytuł mistrza świata zdobyty w tej serii. Stanowi on przede wszystkim podsumowanie sześcioletniego udziału w najważniejszych światowych samochodów osobowych, a przychodzi w zaledwie drugim roku udziału w wyścigach modelu Cruze

Wyścigowy Chevrolet WTCC

Zaprojektowany, wyprodukowany i opracowany przez Ray Mallock Limited (RML), potężną organizację wyścigową odpowiedzialną za techniczne i sportowe aspekty programu wyścigowego Chevroleta od 2005 roku, Cruze WTCC ma bliższe niż zazwyczaj związki ze swym spotykanym na ulicach odpowiednikiem. Etap projektowy i rozwojowy Cruze’a przeprowadzono z uwzględnieniem zarówno potrzeb i ograniczeń wyścigów, jak i wniosków wyciągniętych z wartościowych testów laboratoryjnych, które w sportach motorowych są doskonale widoczne. Nie jest zatem niespodzianką, iż program wyścigów WTCC stanowi integralną część planu marketingowego związanego z wprowadzeniem Cruze’a do sprzedaży na skalę globalną.

„Konkurencja leży w naszej naturze” to zwrot często używany w Chevrolecie. Od czasów, kiedy urodzony w Szwajcarii założyciel marki, Louis Chevrolet, rozpoczął udział w wyścigach samochodowych, które osobiście skonstruował w pierwszych latach XX wieku, Chevrolet jest obecny w sportach motorowych. Jego celem nie jest wyłącznie gromadzenie licznych i prestiżowych zwycięstw i tytułów, lecz również przede wszystkim wykorzystanie ekstremalnych warunków panujących w trakcie wyścigów do sprawdzenia swoich technologii i innowacji.

W roku 2005, kiedy to marka Chevrolet ponownie pojawiła się w Europie, Chevrolet wziął udział w Mistrzostwach WTCC, jednych z trzech, obok Formuły 1 i WRC, organizowanych przez FIA mistrzostwach świata.

W wyścigach WTCC udział biorą samochody zbliżone do swoich wersji produkcyjnych: „Prawdziwe samochody, prawdziwe wyścigi” to hasło mistrzostw, które doskonale oddaje zarówno ducha WTCC, jak i Chevroleta. Dzięki wyścigom organizowanym na 5 różnych kontynentach (Europa, obie Ameryki, Azja i Afryka), przyciągającym widzów na całym świecie, WTCC stanowiły idealną platformę prezentacji ducha Chevroleta, którego doskonale oddaje motto Louisa Chevroleta: „Nigdy się nie poddawać!”

Najważniejsze kroki na drodze do tytułu mistrza WTCC:

2004:
W dniu 9 grudnia w Monako oficjalnie rozpoczęto wyścigi WTCC, nowe samochodowe mistrzostwa świata pod egidą FIA, jak również program WTCC Chevroleta.

2005:
Między 8 a 10 kwietnia Chevrolet Lacetti WTCC, opracowany i wyprodukowany od podstaw przez RML, oficjalnie debiutuje w wyścigach na torze Monza we Włoszech podczas inauguracyjnego wyścigu WTCC. Kierowcami Chevroleta zostają Alain Menu, Nicola Larini i Rob Huff. Podczas 5. eliminacji sezonu (zorganizowanych w Meksyku) pierwsze punkty dla Chevroleta zdobywają Huff (6. miejsce) i Larini (7. miejsce).

2006:
Podczas drugiego sezonu osiągnięto pierwszy kluczowy cel: zwycięstwo. 21 maja w Brands Hatch, na nasiąkniętym deszczem torze Alain Menu przypieczętowuje pierwsze zwycięstwo w WTCC dla Chevroleta. Wkrótce później w Brnie Rob Huff dokłada kolejny sukces.

2007:
Rok przełomowy – Chevrolet zdobywa swoje pierwsze pole position (Menu w Zandvoort), pierwsze podwójne zwycięstwo (1. miejsce – Menu, 2. miejsce – Larini, Zandvoort), pierwszego hat-tricka (pole position, zwycięstwo, najlepszy czas okrążenia) – Menu w Pau, a także pierwsze potrójne zwycięstwo (Menu – 1. miejsce, Huff – 2. miejsce, Larini – 3. miejsce w Porto). Ogółem Lacetti odnosi 7 zwycięstw i zdobywa nieoficjalny tytuł „Królowej szos” po wygraniu wszystkich czterech wyścigów na torach miejskich organizowanych w ramach kalendarza WTCC.

2008:
Chevrolet umacnia się jako trzecia największa siła w WTCC, dodając pięć kolejnych zwycięstw do puli.

2009:
Nowy Cruze WTCC debiutuje na wyścigach i natychmiast zadziwia świat dwoma zwycięstwami (Huff i Larini) w trzecim wyścigu, w jakim bierze w ogóle udział, organizowanym w Marrakeszu. Do listy sukcesów wkrótce dopisać będzie można cztery kolejne zwycięstwa.

2010:
Po raz pierwszy od czasów rozpoczęcia realizacji programu następuje zmiana wśród kierowców – francuski as i były mistrz WTCC Yvan Muller zastępuje Nicolę Lariniego, który wycofuje się z zawodowych wyścigów pod koniec roku 2009. Cruze, który uległ kolejnym przemianom, okazuje się stanowić silną konkurencję na wszelkiego rodzaju torach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here