Ćwiczenia relaksacyjne pomoce w walce ze stresem.

0
61

Ćwiczenia relaksacyjne minimalizują stres oraz przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania naszego układu nerwowego dlatego, są bardzo ważnym elementem naszego dnia.

Korzyści wynikające z wykonywania ćwiczeń relaksacyjnych

Coraz więcej osób skarży się na dopadający ich stres, niektórzy z tego powodu popadają nawet w depresję. Niestety w obecnych czasach szybkie tempo życia oraz warunki spowodowane pandemią koronawirusa przyczyniają się do złej kondycji układu nerwowego. Większość osób w takim przypadku stosuje ziołowe leki uspokajające a tylko nieliczna grupa osób korzysta z pomocy psychologa. Dlatego, dobrym sposobem są relaksacyjne ćwiczenia które, mogą być też idealnym uzupełnieniem terapii leczniczej. Ćwiczenia te są bardzo korzystne ponieważ, oprócz wspomnianej poprawy kondycji układu nerwowego mają również, duży wpływ na uregulowanie krążenia krwi oraz normalizację pracy serca. Osoby cierpiące na uczucie kołatania czy niemiarowego bicia serca które, jest wywołane stresem powinny, wykonywać takie ćwiczenia regularnie by, napady np. tachykardii ustały lub nie pojawiały się tak się często. Takie ćwiczenia są szczególnie polecane osobą u których, została stwierdzona nerwica. Dzięki wykonywaniu tych ćwiczeń polepszy nam się jakość snu oraz możemy całkowicie zniwelować ból głowy jak również, tak zwane nerwobóle.

Rodzaje ćwiczeń relaksacyjnych.

Relaksacyjne ćwiczenia są bardzo proste jednak należy pamiętać że, podczas ich wykonywania powinniśmy się skoncentrować na wykonywaniu oddechów. Jest to najważniejsza rzecz podczas robienia każdego z tych ćwiczeń. Warto jest abyśmy, w momencie ich wykonywania pozostali sami w pomieszczeniu ponieważ, każdy bodziec z zewnątrz może powodować niemożność prawidłowego skupienia. Same ćwiczenia nie zajmują dużo czasu ani miejsca dlatego, możemy je robić wszędzie.
Pierwszym ćwiczeniem relaksacyjnym jest tak zwane strząsanie napięcia które, wykonujemy w pozycji stojącej z opuszczonymi i zaciśniętymi w pięść rękoma. W tej pozycji podczas każdego brania oddechu spinamy barki i próbujemy wytrzymać tak kilka sekund następnie, podczas wykonywania wydechu strzepujemy energicznie napięcie jakie w nas drzemie.
Kolejnym ważnym ćwiczeniem jest nauka regulacji oddechu którą, wykonuje się poprzez wciąganie powietrza nosem i wydychaniem go przez usta. Ta metoda powinna być robiona w skupieniu oraz w wygodnej pozycji. Warto jest również w tym ćwiczeniu zamknąć oczy i spróbować przenieść się w miejsce które, kojarzy nam się ze spokojem.
Następne ćwiczenie jakie możemy wykonać to rozluźnienie mięśni szyi i karku które, polega na odchyleniu głowy do tyłu i wykonaniu nią ruchów przypominających ósemki. Dobrze jest również zaraz po przebudzeniu zadbać o rozciągnięcie naszego ciała które, możemy wykonać w pozycji leżącej lub stojącej.

Każde z tych ćwiczeń należy powtarzać około 10 razy ważne jest oczywiście systematyczne ich wykonywanie aby, przyniosły one oczekiwany rezultat. Ćwiczenia na relaksację są polecane również dla dzieci dlatego, niektóre z tych ćwiczeń możemy wykonywać razem z nimi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here