nicesport.pl

nicesport.pl – sport, rekreacja, turystyka, lifestyle

Sport

Korzyści z treningu aerial hoop

Korzyści z treningu aerial hoop

Co może dać trening na kole cyrkowym? Okazuje się, że całkiem wiele! Od zgrabnego ciała, po lepsze samopoczucie. Sprawdź, na czym polega ten sport i na jakie efekty możesz liczyć.

Czym jest trening aerial hoop?

Najprościej tłumacząc, aerial hoop to jednocześnie sport i rekwizyt do ćwiczeń akrobatycznych. W praktyce taki trening polega na wykonywaniu figur na podwieszonym do sufitu kole, czyli hoopie właśnie. 

Jest to koło cyrkowe, ale wbrew pozorom ćwiczeniami na nim mogą zajmować się nie tylko cyrkowcy. Czasami hoopy można znaleźć również pod nazwą kółka akrobatyczne.

Zalety ćwiczenia na kole

  • Większa siła i wytrzymałość – chcesz wzmocnić całe ciało? Ćwiczenia na kole cyrkowym na pewno Ci w tym pomogą. Żeby wykonać akrobacje w powietrzu, trzeba zaangażować prawie wszystkie mięśnie! Daje to świetne efekty, wzmacniając każdą partię ciała.
  • Smukła i ładnie wyrzeźbiona sylwetka – na jednym treningu aerial hoop można spalić średnio ok. 300 kcal. Oznacza to, że koło cyrkowe może być Twoim sprzymierzeńcem w walce z nadprogramowymi kilogramami. Oczywiście musisz również zadbać o dietę, ale na pewno doskonale o tym wiesz.
  • Gibkość – akrobacje na kole wymagają elastyczności i dobrej koordynacji ruchowej, co oznacza, że z czasem Twoje ciało stanie się niezwykle gibkie. Będzie to skutkować m.in. lepszym refleksem.
  • Ćwiczenia dobre dla stawów – ćwiczenia w powietrzu nie obciążają stawów, a dodatkowo otaczające je mięśnie są stale wzmacniane. Skutkuje to większą odpornością na kontuzje układu ruchu.
  • Większa pewność siebie i lepsze samopoczucie – ćwiczenie w powietrzu to świetna zabawa! Po takim treningu nietrudno o dobry humor, a oprócz tego można liczyć na lepszą samoocenę. Praca nad ciałem i widoczne postępy zawsze tym skutkują!
  • Lepsze krążenie – ćwiczenia aerial hoop pobudzają układ krwionośny, co daje długofalowe korzyści, pozytywnie wpływając na pracę serca.

Czy to bezpieczne?

Każdy sport wiąże się z jakimś ryzykiem i kontuzje – zarówno te groźne, jak i niewielkie – po prostu się zdarzają. Natomiast jeśli masz duże obawy w związku z ćwiczeniami w powietrzu, pamiętaj, że trener jest po to, by dbać o Twoją asekurację, a pod kołem zawsze znajduje się materac. Poza tym osprzęt aerial, taki jak np. kotwy do sufitu czy karabińczyki, został zaprojektowany tak, by utrzymał znacznie więcej niż jedną lub nawet dwie osoby ćwiczące. Podobnie jest z profesjonalnymi kołami cyrkowymi. Obawa o niekontrolowany upadek nie ma zatem odzwierciedlenia w rzeczywistości.

Jak się przygotować do treningu?

Aby zająć się aerial hoop, nie musisz się w żaden konkretny sposób przygotowywać. Wystarczy, że zadbasz o odpowiedni strój i wybierzesz taki sposób ćwiczenia, jaki najbardziej Ci odpowiada (częstotliwość, lokalizacja itp.). Inaczej mówiąc, wszelkie dodatkowe treningi, by wzmocnić się przed rozpoczęciem przygody z kołem, na pewno nie przyniosą szkód, ale tak naprawdę są zbędne. Nie trzeba mieć żadnego doświadczenia, by przyjść na pierwsze zajęcia.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *