Redukcja tkanki tłuszczowej – podstawowe zasady

Każdy z nas marzy o tym, aby posiadać piękną, zdrową i smukłą sylwetkę. Niestety marzenia to jedno, a rzeczywistość to coś zupełnie innego. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób posiada obecnie mniejszą lub większą nadwagę. Część z nich godzi się ze stanem swojego ciała, lecz znajdują się i tacy, którzy chcą podjąć walkę i zbudować odpowiednią formę, wolną od nadmiaru tkanki tłuszczowej. Powstaje jednak wtedy zasadnicze pytanie, jak zredukować tkankę tłuszczową? Jakie zasady trzeba wprowadzić w życie, a także, o czym trzeba wiedzieć, jeśli chce się zrzucić zbędne kilogramy? Zobacz na czym polega redukcja tkanki tłuszczowej.

Czym jest redukcja tkanki tłuszczowej?

Zanim jednak przejdzie się do najważniejszych spraw, czyli tego, jakie zasady powinny rządzić życiem osoby, która chce zrzucić nieco zbędnych kilogramów, w pierwszej kolejności trzeba się dowiedzieć o absolutnych podstawach, czyli o tym, czym tak naprawdę jest redukcja tkanki tłuszczowej, a także o tym, jakie konkretnie czynności mogą się przyczynić do tego, że nadmiar tłuszczu w ciele zostanie zmniejszony.
Jak każdy doskonale wie, tłuszcz pełni przede wszystkim rolę magazynu energii. Innymi słowy, nasz organizm gromadzi tłuszcz, czyli energię, której nie zużył w ciągu dnia i która może się przydać na później. Jest to naturalna reakcja naszego organizmu, która rządzi jego działaniem od tysięcy lat. Dawniej miało to oczywiście sens, gdy pożywienie było trudne do zdobycia. Dziś jednak, gdy ma się dostęp do właściwie nieograniczonej ilości pożywienia z punktu widzenia pojedynczego człowieka, gromadzenie się tłuszczu staje się problemem.

Jak się jednak okazuje, istnieją sposoby na to, aby skutecznie nadmiar tkanki tłuszczowej zredukować. Przede wszystkim zastosować w tym wypadku trzeba odpowiednią dietę, która po pierwsze zaspokoi potrzeby ciała na energię, lecz również dostarczy wszystkie składniki odżywcze, lecz drugiej strony nie będzie doprowadzała do powstawania nadmiaru energii.

Zużycie energii

Drugim bardzo ważnym założeniem jest to, aby zwiększyć zużycie energii w ciągu dnia. Innymi słowy, trzeba się zacząć ruszać, aby organizm zmuszony został do wykorzystywania posiadanego magazynu energii. Jeśli powstanie deficyt energetyczny, czyli stan, gdy ilość dostarczanej każdego dnia w pożywieniu energii będzie niewystarczająca do zapewnienia działania ciała, wtedy organizm sięgnie po zmagazynowaną energię.

Na koniec warto jeszcze pamiętać, że życiem człowieka, który chce zredukować swoją tkankę tłuszczową, powinny rządzić określonego rodzaju zasady. Przestrzeganie ich może znacznie przyśpieszyć redukcje tkanki tłuszczowej. Zignorowanie ich i działanie przeciwko nim, może nie tylko spowolnić ten proces, lecz często nawet całkowicie go zatrzymać, pomimo nawet najlepszej diety i wytężonych ćwiczeń.
Jak zatem widać, proces redukcji tkanki tłuszczowej nie jest prosty. Jak to jednak wszystko prezentuje się w szczegółach? O czym trzeba pamiętać, czym się kierować, a także czego unikać na drodze do pięknej, smukłej i zdrowej sylwetki oraz ciała?

Redukcja tkanki tłuszczowej – dieta

dieta na redukcje

Każdy doskonale wie, że najważniejszą sprawą podczas odchudzania się jest to, jak, co i ile się je. Dieta ma zdecydowanie priorytetowe znaczenie podczas procesu redukcji tkanki tłuszczowej. Co więcej, bardzo często można podczas stosowania określonego rodzaju diety przesadzić. Wiele osób sądzi, że wystarczy tylko zredukować ilość pożywienia, czy też ilości kalorii, aby szybko zrzucić zbędne kilogramy. Jest to olbrzymi błąd, ponieważ ograniczając jedzenie, ogranicza się również dostarczane do ciała składniki odżywcze i mineralne. Powoduje to spowolnienie metabolizmu, a więc spowolnienie procesu odchudzania. Organizm w tej sytuacji w pewien sposób przechodzi w tryb awaryjny i stara się chronić posiadane zasoby. Innymi słowy, podczas odchudzania trzeba pamiętać nie tylko o tym, ile się je, lecz przede wszystkim, co się je.

Dawka kalorii

Jedną z podstawowych zasad diety podczas redukowania tkanki tłuszczowej jest poprawne określenie ilości dziennej dawki kalorii. Przyjmuje się, że taka dieta powinna charakteryzować się pomniejszoną ilością kalorii o około 300-500, względem codziennej zalecanej dawki. Dla dorosłego człowieka będzie to więc mniej więcej dieta 1500 kcal.
Co powinno się w takiej diecie znaleźć, a czego trzeba unikać? Przede wszystkim zauważyć trzeba to, że z diety powinny zostać wykluczone wszystkie wysoko przetworzone produkty. Zalicza się do nich fast foody, słodycze czy też słodzone gazowane napoje. To, co się powinno do diety włączyć i na czym ją oprzeć, to przede wszystkim warzywa, owoce oraz oczywiście chude mięsa. Dlaczego to takie ważne?

Chude mięsa, takie jak indyk, kurczak, lecz również owoce morza, ryby i jajka to główne źródło jednego z najważniejszych składników dla naszego ciała, czyli białka. Oprócz tego bogate w białko są również rośliny strączkowe. Z kolei warzywa i owoce to prawdziwa kopalnia witamin i mikroelementów. Dla zachowania odpowiedniej ilości energii koniecznie trzeba dostarczać do organizmu węglowodany. Te najlepiej pozyskiwać z kasz. Oczywiście w diecie nie może również zabraknąć odpowiedniej dawki tłuszczu. Ten poleca się pozyskiwać w oliwy z oliwek, oleju lnianego, czy też z awokado.

Aktywność fizyczna

Oczywiście sama dieta to nie wszystko, co przyczynia się do redukowania tkanki tłuszczowej. Oprócz tego co się je, trzeba również wiedzieć, jak zużyć zmagazynowaną energię w postaci tłuszczu. Innymi słowy, organizm trzeba aktywować, czyli wstać z kanapy lub fotela i się poruszać.

redukcja tkanki tłuszczowej

To, co jednak jest w tym wypadku bardzo ważne, to dopasowanie swojej aktywności fizycznej do aktualnej kondycji i stanu zdrowia. Rzucenie się na maraton od razu po wstaniu z fotela, skończy się zapewne poważnymi komplikacjami. Intensywność wysiłku fizycznego trzeba więc spokojnie i równomiernie dozować, budując formę i tężyznę fizyczną. To, co również jest krytycznie ważne podczas aktywności fizycznej, to aby realizowana ona była regularnie. Bieganie raz na miesiąc na nic się zda, ponieważ organizm nie będzie się przyzwyczajał do wysiłku.

Jakie aktywności fizyczne można więc polecić? Jaki sport pomoże w zrzuceniu zbędnych kilogramów? Od lat polecanym sportem w tym wypadku jest bieganie. Przede wszystkim jest to czynność bardzo prosta, a także niezwykle tania, ponieważ nie trzeba do tego zaawansowanego sprzętu. Ogromną zaletą biegania jest fakt, że angażuje on zdecydowanie największą ilość mięśni i partii ciała. Biegnąc, ciało działa w sposób kompleksowy.
Jeśli jednak dla kogoś bieganie na początek to za dużo, poleca się jazdę na rowerze, czy też nawet zwykłe spacerowanie, które na początku powinno być doskonałym sposobem na rozwinięcie formy. Oprócz tego często poleca się również pływanie, pajacyki, czy też ćwiczenia na orbitreku. Warto zobaczyć: https://nicesport.pl/co-robic-aby-motywacja-do-treningu-nie-wygasala/

Zasady, które trzeba znać i stosować

Nie da się ukryć, że odpowiednia dieta oraz ćwiczenia fizyczne, stanowią fundament dla każdej próby zrzucenia zbędnych kilogramów. Czasem jednak nawet one nie są wystarczające i niezbędne jest zastosowanie innych, nieco bardziej szczegółowych działań. O czym konkretnie mowa? Co oprócz diety i ćwiczeń może wpłynąć na proces redukcji tkanki tłuszczowej?

Niezwykle istotną sprawą jest to, jak dużo pije się w ciągu dnia wody. Niewystarczająca ilość dostarczanej wody może spowodować aktywowanie w organizmie mechanizmu jej gromadzenia. Gromadzenie wody objawiać się będzie puchnięciem ciała, często odbieranym jako nadwaga. Przyjmuje się, że dorosła osoba powinna pić około 2 litrów wody dziennie. Ktoś, kto będzie starał się zredukować tkankę tłuszczową i będzie przy tym ćwiczył, powinien pić więcej wody.

Nie bez znaczenia podczas odchudzania jest również to, jak dużo się śpi. Sen to najlepszy sposób na regenerację ciała i przygotowanie go na następny dzień. Z tego też powodu trzeba koniecznie pilnować, aby spać odpowiednią ilość godzin. Dorosła i zdrowa osoba powinna przesypiać około 7-8 godzin.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o tym, kiedy powinno się jeść ostatni posiłek. W tym wypadku wiedzieć jednak trzeba, że konkretna godzina nie ma większego znaczenia, dlatego też mitem jest, że nie powinno się jeść np. po 19. Kluczem w tym wypadku jest to, aby ostatni posiłek zjeść na około 2-3 godziny przed snem. Dzięki temu żołądek nie będzie podczas snu intensywnie pracował, co mogłoby zaburzać sen i być źródłem niewyspania się.

Redakcja nicesport.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *